Kääritatud Punase Riisi Kapslid LDL-kolesterooli vähendamiseks, 38,6g

Kääritatud Punase Riisi Kapslid LDL-kolesterooli vähendamiseks, 38,6g
24,00 €
Taimetoitlastele Laktoosivaba Gluteenivaba

Toidulisand koliini, koensüümi Q10 ja foolhappega halva LDL-kolesterooli vähendamiseks ja südame-veresoonkonna probleemide ennetamiseks.

Toidulisand aitab kaasa vere normaalse kolesteroolisisalduse ja rasvainevahetuse säilitamisele. Aitab vältida südame-veresoonkonna probleeme ja halva kolesterooli suurest sisaldusest tulenevaid tagajärgi.

Kõik tooted on arendatud, toodetud, testitud ja pakendatud Šveitsis, kasutades naturaalseid, puhtaid ja looduslähedaseid tooraineid. Keskkonna huvides oleme loobunud ka uhketest pakenditest.

või
Kirjeldus

Detailid

KELLELE:

  • Suurenenud vere kolesteroolisisaldusega (eeskätt LDL-kolesterooli sisaldusega) inimesed
  • Südame-veresoonkonnaprobleemidega inimesed
  • Üle 45-aastased inimesed ennetava meetmena
  • Inimesed, kes on teadlikud nende perekonnas ilmnenud ülalkirjeldatud vaevustest

 KUIDAS MÕJUB:

  • Aitab kaasa vere normaalse kolesteroolisisalduse säilitamisele
  • Aitab kaasa normaalse rasvaainevahetuse säilitamisele
  • Aitab kaasa normaalse homotsüsteiini ainevahetuse säilitamisele ja ennetab tänu sellele südame-veresoonkonna probleeme
  • Aitab vältida suurenenud kolesteroolisisaldusest tulenevaid tagajärgi
  • Foolhape kiirendab punaste vereliblede moodustamist ja seeläbi paraneb vere hapnikuvarustatus – oluline kogu kehale

HOIATUS: mitte kasutada rasedatel, imetamise ajal ning koos lipiide-vähendavate ravimitega.

Lisaks suitsetamisele, kõrgvererõhutõvele ja diabeedile on suurenenud kolesteroolisisaldus üks peamistest südame-veresoonkonna vaevuste tekke põhjustest. Muutused meie toitumises viimaste aastakümnete jooksul on viinud suurema arvu selliste vaevuste all kannatavate patsientideni. Peamine probleem ei ole mitte kolesteroolisisaldus ise, vaid sellest tulenevad teisesed haigused, nagu infarkt või insult. Sellised haigused on surmaga lõppevad isegi noores eas.

Neid vaadeldakse tihti kui nn saatuse vingerpussi, mis on vale lähenemine, kuna enamikul juhtudel arenevad need haigused välja arterioskleroosi tulemusena. Arterioskleroosi teket soodustavad tegurite hulka kuulub suitsetamine, vähene treening, tasakaalustamata toitumine, ülekaal, kõrge vererõhk ja, nagu eelpool juba välja toodud, suurenenud verelipiidide sisaldus (kolesterool), II tüüpi diabeet (diabetes mellitus) ja ülemäärane stress.

Arterioskleroos on salakaval haigus, kuna areneb aeglaselt ja võib aastateks märkamatuks jääda. Aja jooksul põhjustab see sadestisi ja kahjustusi, mis viib vereringe häireteni veresoontes. Mida rohkem riskitegureid on samal ajal päevakorras ja mida kauem inimene nende mõju all on, seda suurem on oht tõsise seisukorra ilmnemiseks, nagu infarkt või insult.

Siiski oleme võimelised paljusid neid riskitegureid mõjutama.

Mis on kolesterool?

Kolesterooli toodetakse kehas endas, peamiselt maksas, ja sellel on mitmeid olulisi funktsioone. Muu hulgas on see vajalik rakkude, eelkõige rakumembraanide moodustamiseks ja osaleb mitmetes ajus toimuvates ainevahetusprotsessides.

Samuti sisaldub kolesterooli ka sapphappes, kus see toetab rasvade seedimist. Kolesterool on vajalik D-vitamiini ja paljude hormoonide tootmiseks.

Nende funktsioonide teostamiseks vajab keha ligikaudu 0,5–1 g kolesterooli päevas. Keha on võimeline sellest kogusest ise tootma umbes 90%. Ülejäänu imendub toidust. Kolesteroolisisaldus tõuseb valdavalt loomsete rasvaste toiduainete tarbimisel, mis sisaldavad küllastunud rasvhappeid, mida võib leida võist, piimatoodetest ja lihast. Oluline on meeles pidada seda, et kui toidust imendub suurel hulgal kolesterooli, aeglustub selle tootmine maksas.

Kolesterooli on erinevat liiki

Kolesterool ei ole vees lahustuv. Selleks, et kolesterool saaks jõuda verre, peab see olema nn pakendatud teatud vees lahustuvatesse valkudesse – lipoproteiinidesse. Need transportvalgud kannavad mitte üksnes kolesterooli, vaid ka rasvhappeid, fosfolipiide ja rasvlahustuvaid vitamiine.

Valgu- ja rasvasisalduse järgi jagatakse lipoproteiinid kolme erineva tihedusega rühma.

Märkus! Mida suurem lipiidide (rasva-)sisaldus, seda kahjulikum on aine meie tervisele!

  • HDL (High-Density Lipoprotein) – suure tihedusega lipoproteiin, tuntud ka kui nn hea kolesterool, suur tihedus, kuid väike lipiidide sisaldus
  • LDL (Low-Density Lipoprotein) – väikese tihedusega lipoproteiin, tuntud ka kui nn halb kolesterool, väike tihedus, kuid suur lipiidide sisaldus
  • VLDL (Very-Low-Density Lipoprotein) – väga väikese tihedusega lipoproteiin, LDL-i eellane

Kolesteroolist rääkides peame enamasti silmas kogu kolesterooli kokku, mis hõlmab HDL-, LDL- ja VLDL-lipoproteiine. Samas kui veres mõõdetakse kolesteroolisisaldust, määratletakse täpselt HDL- ja LDL-kolesterooli kogus, kusjuures LDL-kolesterooli sisaldus peaks ideaalsel juhul olema võimalikult väike. 

LDL-kolesterool, nn halb kolesterool

Kui LDL-kolesterooli sisaldus veres on liiga suur, koguneb see veresoonte seintele. Mida suurem on halva LDL- või VLDL-kolesterooli sisaldus veres, seda suuremas koguses see veresoonte seintele ladestub.Need rasvaladestused veresoonte seintel viivad arterioskleroosini ja edasise tagajärjena südame-veresoonkonna haigusteni, nagu stenokardia (angina pectoris), infarkt, insult või jalaarterite sulgus.

HDL-kolesterool, nn hea kolesterool

Vastupidiselt eelnevale loetakse HDL-kolesterooli nn heaks kolesterooliks, kuna see on võimeline taasimendama ladestunud kolesterooli ja transportima seda tagasi maksa. Sel viisil tagab HDL-kolesterool tasakaalu maksas toodetava kolesterooli ja üleliigse, maksa tagasi saadetava kolesterooli vahel, hoides nii ära selle veresoontesse ladestumise. Sel põhjusel loetakse ideaalseks üldise kolesterooli normaalset taset veres, mis tähendab võimalikult suurt HDL-kolesterooli sisaldust ja võimalikult väikest LDL- ja VLDL-kolesterooli sisaldust. 

Kuidas saame vähendada halva LDL-kolesterooli sisaldust? 

  • Toitudes tervislikult
  • Treenides piisavalt
  • Pakkudes kehale kolesteroolisisaldust vähendavaid aineid (nt oomega-3-rasvhapped ja teised toidulisandid)
  • Vältides ülekaalu 

Kuidas saame säilitada tervislikku südame-veresoonkonna seisukorda?

  • Olles piisaval määral füüsiliselt aktiivne (tehes sporti)
  • Vältides suitsetamist
  • Vältides ülekaalu
  • Vältides stressi
  • Vältides kõrget vererõhku     
  • Vältides veresuhkrutaseme tõusu (diabeeti) 

KOOSTIS: Kääritatud punane riis (Monascus purpureus, seemned), koliinbitartraat, kapsli materjal hüdroksüpropüülmetüültselluloos, maisitärklis, koensüüm Q10, foolhape.

Kogus: 80 kapslit.

TOIMEAINED

KÄÄRITATUD PUNANE RIIS

Kääritatud punane riis ehk punane pärmiriis on Hiinast pärit traditsiooniline preparaat, mida valmistatakse keedetud valge riisi kääritamisel hallitusseene Monascus purpureus toimel. Kääritusprotsessi ajal moodustuvad paljud ained, millest mõned annavad preparaadile intensiivpunase tooni. Kuivatatuna ja jahvatatuna tuntakse seda kui punase riisi jahu.

Aitab vähendada kolesteroolisisaldust

  • See on võimalik tänu monakoliinide toimele
  • Monakoliinid on rühm keemilisi ühendeid, mida looduslikult leidub mitmetes hallitusseente liikides
  • Monakoliinid pärsivad maksas leiduva ensüümi toimet, mis on vajalik kehas kolesterooli tootmiseks
  • Monakoliin K, monakoliinide esindaja, on ravimi lovastatin toimeaine

Kääritatud punane riis sisaldab ka punaseid, oranžikaspunaseid ja kollaseid pigmente (tuntud ka kui teisesed pigmendid)

Euroopa Toiduohutusameti (EFSA) väide kääritatud punase riisi kohta – monakoliin K aitab kaasa vere normaalse kolesteroolisisalduse säilitamisele.  See väide kehtib vaid toodete puhul, mille tarbimine tagab igapäevase 10 mg suuruse koguse kääritatud punasest riisist pärineva monakoliin K omandamise. Nahrini kääritatud punase riisi kapslite päevane kogus sisaldab 10mg monakoliin K'd.

  • Uuring, milles osales suurenenud vere lipiidide sisaldusega 25 muidu tervet katsealust, näitas märkimisväärset üldise ja LDL-kolesterooli sisalduse vähenemist (vahemikus 12,45–21,99%) tänu nelja nädala pikkuse perioodi jooksul igapäevaselt manustatud 10 mg monakoliinile; mõju HDL-kolesteroolile ei täheldatud. Metaanalüüsiga, mis hõlmas platseebokontrollitud uuringuid, jõuti samale tulemusele.
  • Monakoliinidel on ka põletikuvastane, antioksüdatiivne ja kasvajavastane toime.

KOLIINBITARTRAAT

  • Koliin on vees lahustuv B-rühma vitamiin
  • Seotud rasvade ja kolesterooli töötlemisega
  • Sisaldub letsitiinis
  • Tegev närvirakkude moodustamisel
  • Mängib olulist rolli närviimpulsside edasikandumises
  • Koliin toetab ajutegevust ja närvikoe funktsiooni ja on seetõttu seotud liikumismehhanismi, koordinatsiooni, lihaste kokkutõmbumise, intellektuaalse võimekuse, mälu ja intellektiga
  • Koliini manustamine tugevdab E-vitamiini positiivset mõju

KOENSÜÜM Q10

  • Alates 1974. aastast eraldatakse seda tubakataimelehtedest (varasematel aegadel härjasüdamest)
  • Hädavajalik rakkudes energia tootmiseks (sarnaselt hüdroelektrijaamaga, kus Q10 mängib turbiini rolli)
  • Kiirendab kehas biokeemilisi reaktsioone
  • Tõhus vabade radikaalide siduja (antioksüdant)
  • Hädavajalik rakkude ainevahetuse toimimiseks (tagab rakumembraanide läbilaskvuse vajalikele ainetele); koensüümi Q10 ladustatakse rakumembraanides
  • Uuringud tõestavad koensüümi Q10 leevendavat ja ennetavat toimet erinevate südamehaiguste või arterioskleroosi korral
  • Koensüümi Q10 leidub valdavalt kalas ja lihas, samuti teatud liiki köögiviljades (nt brokoli)
  • Täiendavalt annustatud Q10 ei pärsi kehas endas selle koensüümi moodustamist, vaid aitab meil kätte saada selle aine vajaliku igapäevase koguse

FOOLHAPE

  • Vees lahustuv B-rühma vitamiin (st üleliigne kogus väljutatakse kehast automaatselt uriiniga)
  • Foolhape on tegev kriitiliselt olulistes ja elutähtsates ainevahetusprotsessides, eelkõige rakkude jagunemises 
  • Rakkude jagunemine ei ole ilma foolhappe osaluseta võimalik
  • Foolhape on oluline veel sündimata laste lülisamba arengus (ennetamaks lülilõhestuse teket); raseduse ajal on foolhappe suuremas koguses tarbimine hädavajalik (kuni 800 μg ööpäevas)
  • Foolhappel on positiivne mõju sperma kvaliteedile
  • Foolhape on hädavajalik punaste vereliblede moodustamiseks (mis on jällegi oluline keha varustamiseks piisava koguse hapnikuga)
  • Foolhape kontrollib (alandab) homotsüsteiini taset (homotsüsteiin on väävlit sisaldav aminohape). Madal homotsüsteiini tase aitab kaitsta veresoonte seinu, südame pärgartereid ja ajuartereid.
  • Foolhape muundab homotsüsteiini väärtuslikuks ja elutähtsaks metioniiniks (see protsess toimub B6- ja B12-vitamiini kaasabil)
  • Vähendab infarkti-, insuldi- ja arterioskleroosiohtu (Euroopas levinuim surmapõhjus)
  • Uuringu tulemused on kinnitanud, et korrapärane 400 μg foolhappe manustamine ööpäevas võib homotsüsteiini taset alandada kuni 11%
  • Foolhape aitab ennetada dementsust (sageli seotud vereringehäiretega – homotsüsteiini tase!)
  • Foolhape aitab vältida depressiooni (närvirakkudevahelise teabevahetuse tasakaalutus)
  • Tugevdab immuunsüsteemi, vähendab väsimust ja energiapuudust
  • 6. Šveitsi toitumisaruande (Swiss Nutrition Report) kohaselt manustab rahvastik foolhapet ebapiisavas koguses (keskmiselt 295 μg piisava 400 μg* asemel)

Foolhappe puudus viib ebapiisava või puuduliku rakkude jagunemiseni

  • Võib põhjustada aneemiat
  • Võib põhjustada lülilõhestust (spina bifida)
  • Võib põhjustada rakkude talitlushäireid, mis võib viia rakkude muteerumiseni vähirakkudeks (sh laste leukeemia)
  • Võib põhjustada Downi sündroomi
  • Võib põhjustada huule- ja suulaelõhet

*400 µg = võrdluskogus USAs (Euroopas ainult 200 µg). Siiski on paljud uuringud läbi viidud võrdluskoguse 400 µg alusel.

Manustamine: Võtke 2 kapslit ööpäevas koos veega. 80 kapslist jätkub 40 päevaks soovitusliku päevase tarbimiskoguse (2 kapslit ööpäevas) korral.

Aastas on soovitatav teha 2 kuuri ennetava meetmena ja 3–4 kuuri juhul, kui probleemid on juba ilmnenud.

Tootja: Nahrin AG. Šveits. Maaletooja: Swiss Nahrin Estonia OÜ.

Tegemist on toidulisandiga. Toidulisand ei ole mitmekesise toitumise asendaja. Hoida kuivas, lastele kättesaadamatus kohas. Mitte ületada päevast soovituslikku kogust. Haiguse puhul pöörduda arsti poole!

Kommentaarid

Ole esimene, kes sellele tootele kommentaari kirjutab

Ülevaate lisamine

Ülevaate lisamiseks palun logi sisse.