Puu- ja köögiviljades on vähem toitaineid


Värske toit sisaldab elutähtsaid aineid vähem kui 50 aastat tagasi. Toitumisasjatundjate soovituste kohaselt katab viis portsjonit puu- ja köögivilju päevas vitamiini- ja mineraalivajaduse. See ei ole tõsi! Eelnevad uuringud on seda väidet juba pikka aega ümber lükanud ja nüüd kinnitas seda uuesti värske Ameerikas tehtud uuring. Puu- ja köögiviljad ei sisalda enam vitamiine nii rikkalikult kui varem.


Värskeima uuringu järgi on elutähtsate ainete proportsioon alates 1970ndatest kiiresti langenud:
- õuntes on 41% vähem A-vitamiini;
- paprikas on 31% vähem C-vitamiini;
- brokolis on ainult pool rauakogusest.

Põllumaade väljakurnamine ja saastumine toob kaasa mineraalide ja vitamiinide drastilise vähenemise meie toidus. Füüsik ja biokeemik Jörg Birjmayer kinnitab: „Tänapäeva toidusedelis on märkimisväärne magneesiumipuudus.“ Ameerika arst Al Sears lisab: „Praegu tuleb süüa kümme korda rohkem puu- ja köögivilju, et saada sama kogus vitamiine ja mineraale kui 50 aastat tagasi.“ Need, kellele tundub, et seda on liiga palju, peavad toetuma toidulisanditele ja vitamiinimahladele. Kui kasutate ära toidulisandite eelised, mis on kindlasti soovitatav, peate siiski pöörama tähelepanu arvestatavatele kvaliteedierinevustele, mida võib nende toodete puhul kohata.